Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities en identiteit van de onderneming
1.1 OpenEmbassy: In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder “OpenEmbassy”, de onderneming, gevestigd aan Kattenburg 5, 1018 JA Amsterdam.
1.2 Klant/Opdrachtgever: De (rechts)persoon met wie OpenEmbassy een overeenkomst heeft gesloten.
1.3 Diensten: De door OpenEmbassy te verlenen diensten zoals beschreven op www.openembassy.nl waaronder monitoring en evaluatie, actie-onderzoek en het verschaffen van toegang tot de diverse trainingen, workshops, digitale learnings,, lezingen, events, brainstormsessies en Masterclasses. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de klant producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
1.4 Overeenkomst: De overeenkomst (inclusief deze Algemene Voorwaarden) tussen OpenEmbassy en de Klant op grond waarvan OpenEmbassy aan de Klant diensten verleent.
1.5 Dag: kalenderdag;
1.6 Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
1.7 Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
1.8 Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
1.9 Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die, en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten aanbiedt;
1.10 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;
Naam ondernemer
OpenEmbassy BV
Kattenburg 5 1018 JA Amsterdam
info@openembassy.nl
BTWnr: NL857055495B01
Kamer van Koophandel Amsterdam: 67531938
Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en rechtsbetrekkingen van OpenEmbassy en op alle met OpenEmbassy gesloten overeenkomsten.
2.2 Deze voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van eventuele door de Klant gehanteerde algemene voorwaarden.
2.3 Klant gaat deze overeenkomst aan in de hoedanigheid van bedrijf. Klant kan dus geen beroep doen op het consumentenrecht en geniet geen bescherming zoals het herroepingsrecht.
2.4 OpenEmbassy is gerechtigd de inhoud van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail bekendgemaakt en treden veertien (14) dagen na bekendmaking in werking, of op een andere datum die in de bekendmaking is vermeld.
2.5 Indien de Klant de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden op te zeggen zonder dat OpenEmbassy tot vergoeding van kosten of schade is gehouden. Het betaalde aankoopbedrag zal pro rato worden gerestitueerd.
2.6 Indien zich tussen de partijen een situatie voordoet die niet in deze Algemene Voorwaarden is geregeld of indien er onduidelijkheid bestaat over de uitleg van een of meerdere bepalingen, dient gehandeld te worden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
2.7. Indien OpenEmbassy niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dat niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn of dat OpenEmbassy in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van deze Algemene Voorwaarden te verlangen.
3.1 Alle aanbiedingen van OpenEmbassy zijn vrijblijvend en kunnen binnen tien werkdagen na kennisneming van de aanvaarding van het aanbod worden herroepen, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders wordt aangegeven.
3.2 Een overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de opdracht. Deze aanvaarding blijkt uit de schriftelijke bevestiging door opdrachtnemer dan wel de ondertekening door opdrachtgever van het aanbod, dan wel doordat opdrachtnemer een begin van uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst.
3.3 Klant dient bij het aangaan van de Overeenkomst de juiste, actuele en volledige (adres)gegevens te verschaffen welke aan de Klant worden gevraagd. Klant dient wijzigingen in deze (adres)gegevens zo spoedig mogelijk aan OpenEmbassy door te geven via info@openembassy.nl. Wij nemen voor deze overeenkomst een inspanningsverplichting op ons, maar geven geen garantie over het bereiken van het beoogde resultaat.
3.4 OpenEmbassy heeft het recht zonder opgaaf van reden een potentiële Klant te weigeren.
3.5 OpenEmbassy en Klant zijn bevoegd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst schriftelijk of per e-mail te ontbinden zonder daarbij gehouden te zijn tot enige vergoeding van kosten of schade in de volgende gevallen; (a) indien de andere partij haar faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard; (b) Klant (voorlopige) surséance van betaling aanvraagt of hem (voorlopige) surséance van betaling wordt verleend; (c) Klant onder curatele of bewind is gesteld, dan wel OpenEmbassy haar activiteiten staakt of liquideert.
Artikel 4 – Diensten en inschakeling van derden, aanbieding en offertes
4.1 OpenEmbassy verleent aan de Klant een niet-exclusief gebruiksrecht met betrekking tot haar Diensten. Het gebruiksrecht gaat in bij de totstandkoming van de overeenkomst.
4.2 Het gebruiksrecht is niet overdraagbaar. Het is Klant niet toegestaan om het gebruiksrecht te verkopen, te verhuren of op welke wijze of voor welk doel dan ook ter beschikking van een derde te stellen.
4.3 Klant mag het gebruiksrecht van de Diensten van OpenEmbassy slechts gebruiken voor zijn eigen bedrijfsactiviteiten.
4.4 OpenEmbassy heeft het recht bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren door derden.
4.5 Indien OpenEmbassy derden wenst te betrekken bij de uitvoering van de opdracht, zal zijn daartoe in beginsel alleen overgaan na instemming van de opdrachtgever.
4.6 Alle aanbiedingen en offertes zijn 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld op de aanbieding of offerte zelf.
4.7 OpenEmbassy kan niet aan haar aanbiedingen worden gehouden indien opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbieding of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4.8 Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of aanbieding opgenomen aanbod, is OpenEmbassy daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij OpenEmbassy anders aangeeft.
4.9 Een samengestelde prijsopgave verplicht OpenEmbassy niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
4.10 Indien de opdrachtgever, al dan niet na ontvangst van een offerte, een optie op een datum of data neemt, blijft deze optie maximaal 30 dagen van kracht. Daarna komt deze te vervallen. Wanneer de opdrachtgever de optie om wil zetten in een definitieve overeenkomst, dient hij dat binnen 1 maand na aanvraag van de optie per e-mail aan OpenEmbassy kenbaar te maken.
Artikel 5 – Vergoedingen en prijzen
5.1 Door OpenEmbassy opgegeven of met OpenEmbassy overeengekomen prijzen of tarieven zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en , tenzij anders vermeld.
5.2 Klant komt met betrekking tot de betaling van verschuldigde bedragen geen beroep toe op verrekening. Klant mag de betaling van andere bedragen niet opschorten met een beroep op de eventuele ondeugdelijkheid van de dienst.
5.3 Indien OpenEmbassy een dienst op grond van de toepasselijke voorwaarden blokkeert, is zij gerechtigd om aan een deblokkering de voorwaarde te verbinden dat Klant de daarvoor geldende kosten voldoet, in overeenstemming met de daarvoor ten tijde van de deblokkering bij OpenEmbassy geldende regeling.
Artikel 6 – Betaling
6.1 Betalingen dienen voorafgaand aan de startdatum van een project te zijn voldaan overeenkomstig het afgesproken betaalschema.
6.2 OpenEmbassy hanteert een betalingstermijn van 14 dagen, tenzij hierover in de overeenkomst een andere afspraak schriftelijk is vastgelegd. Tevens is OpenEmbassy gerechtigd om periodiek te factureren.
6.3 Indien Klant de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, zal de Klant, zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn. Indien Klant na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven, in welk geval de Klant naast het alsdan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, waaronder alle kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, verband houdende met de inning van deze vordering of van rechtsuitoefening anderszins, waarvan de hoogte wordt bepaald op minimaal 20% van het totale bedrag met een minimum van € 100,-.
6.4 Facturen zullen per e-mail verstuurd worden.
6.5 Onverminderd haar overige rechten op grond van de wet of de Overeenkomst, is OpenEmbassy bij gebreke van tijdige betaling gerechtigd de Dienst op te schorten zonder aan de Klant tot enige vergoeding van kosten of schade gehouden te zijn.
6.6 OpenEmbassy heeft het recht om deelnemers uit trainingen te verwijderen wanneer deze zich ongepast gedraagt of niet tijdig heeft voldaan aan financiële verplichtingen.
6.7 Na aanmaning en niet tijdige betaling binnen de aanmaningstermijn zijn consumenten conform de Wet normering incassokosten, incassokosten aan OpenEmbassy verschuldigd. Niet consumenten zijn in afwijking van genoemde wet zonder nadere aanmaning 15% van de hoofdsom aan incassokosten verschuldigd indien en zodra zij in verzuim zijn, met een minimum van € 150,-.
6.8 De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Opdrachtgever worden verhaald. Opdrachtgever is over alle verschuldigde kosten eveneens rente verschuldigd.
Artikel 7 – Rechten en Plichten
7.1 Bijeenkomsten van OpenEmbassy kunnen gemaximeerd worden qua aantal deelnemers.
7.2 OpenEmbassy behoudt zich te allen tijde het recht om meetings te beëindigen of te limiteren in tijdsduur.
7.3 OpenEmbassy behoudt zich te allen tijde het recht zijn Diensten stop te zetten, dan wel tijdelijk niet aan te bieden.
7.4 Met het levenslang wordt bedoeld: zo lang als de dienst aangeboden wordt.
7.5 OpenEmbassy heeft het recht om namen van deelnemers aan trainingen en gemaakt beeldmateriaal tijdens voor- en na de trainingen te gebruiken in haar communicatie dan wel marketinginspanningen van haar bedrijf tenzij anders overeengekomen.
7.6 OpenEmbassy maakt in content, artikelen, teksten, gebruik van AI tools zoals ChatGPT.
7.7 OpenEmbassy zal nooit jouw persoonsgegevens plaatsen in de AI tool ChatGPT.
Artikel 9 – Aanmelding en Annulering
9.1 Een aanmelding voor een training of opleiding dient telkens schriftelijk te geschieden en is bindend na bevestiging van OpenEmbassy.
9.2 Opdrachtgever draagt de verantwoordelijkheid voor de keuze en geschiktheid van de opleiding voor de deelnemers. Dat geldt onverkort indien OpenEmbassy een deelnemer toelaat tot een opleiding waarvoor toelatingsnormen gelden. Onder deelnemers worden in deze Algemene Voorwaarden verstaan personen die voor een training, cursus of opleiding zijn aangemeld. Het ontbreken van de vereiste voorkennis bij deelnemers zal in geen geval afbreuk doen aan de verplichtingen van opdrachtgever op grond van de overeenkomst. Het is opdrachtgever toegestaan een deelnemer voor een opleiding te vervangen door een andere deelnemer na voorafgaande schriftelijke toestemming van OpenEmbassy.
9.3 Indien het aantal aanmeldingen daartoe naar het oordeel van OpenEmbassy aanleiding geeft, is OpenEmbassy gerechtigd de training of opleiding te annuleren, te combineren met één of meer andere opleidingen, of deze op een latere datum of een later tijdstip te laten plaatsvinden. OpenEmbassy behoudt zich het recht voor de locatie van de opleiding te wijzigen. OpenEmbassy is gerechtigd zo nodig organisatorische en inhoudelijke wijzigingen in een opleiding aan te brengen.
9.4 De volgende annuleringsbepalingen zijn van kracht, tenzij de website voor enige dienst of product anders vermeldt of tenzij in een overeenkomst tussen Opdrachtgever en OpenEmbassy anders is overeengekomen.
*Annulering Incompany Opdracht
9.5.1 Opdrachtgever is bij annulering van een trainingsopdracht de volgende kosten verschuldigd:
Bij annulering van een training
a. binnen 1 week voor aanvang 1e trainingsdag, 100% van het offertebedrag.
b. binnen 2 weken voor aanvang trainingsdag, 75% van het offertebedrag.
c. binnen 3 weken voor aanvang trainingsdag, 25% van het offertebedrag.
d. eerder dan 4 weken voor aanvang trainingsdag, geen kosten.
9.5.2 Annulering van een opdracht dient schriftelijk of per email te geschieden. Annulering is een feit als OpenEmbassy ontvangst van annulering bevestigd heeft. Als moment van annuleren geldt datum poststempel bij annulering per post of de datum en het tijdstip van ontvangen van de annuleringsemail.
*Annulering Open inschrijving
9.6.1 Onder ‘open inschrijving’ wordt elke vorm van begeleiding of ondersteuning door OpenEmbassy bedoeld waarbij individuele Opdrachtgevers/Deelnemers zich kunnen inschrijven voor o.a. training, informatiebijeenkomsten, LinkedIn Local, webinars of cursussen.
9.6.2 OpenEmbassy behoudt zich het recht voor om bij onvoorziene omstandigheden of onvoldoende belangstelling voor een ‘open inschrijving’ deze te annuleren, doch zal voorstellen doen ten aanzien van eventuele alternatieve data of mogelijkheden. Bij annulering door OpenEmbassy, indien geen gebruik gemaakt wordt van alternatieve mogelijkheden, heeft Opdrachtgever recht op restitutie van het betaalde bedrag.
9.6.3 OpenEmbassy heeft het recht om – met duidelijke opgave van redenen – deelname van een Opdrachtgever te weigeren, in welke gevallen Opdrachtgever recht heeft op terugbetaling van het volledige door hem/haar betaalde bedrag.
9.6.4 Annulering door Opdrachtgever in geval van een open inschrijving kan tot 2 weken voor aanvang van de dienst kosteloos geschieden, tenzij op de website anders staat vermeld. Bij annulering binnen 2 weken voor aanvang van de eerste trainings- of begeleidingsdag is Opdrachtgever de gehele overeengekomen prijs verschuldigd.
9.6.5 In alle gevallen mag, na overleg vooraf met OpenEmbassy, een vervanger met dezelfde opleidingsvraag worden gestuurd.
9.6.6 Annulering dient uitsluitend per – door OpenEmbassy bevestigde email – te geschieden. Als moment van annuleren geldt de datum en tijdstip van ontvangen van deze email door OpenEmbassy.
9.6.7 Wanneer Opdrachtgever of diens vervanger op de eerste dag van de training niet verschijnt, wordt dit aangemerkt als annulering. Het is dan niet meer mogelijk de rest van het programma te volgen en tevens niet meer mogelijk om een vervanger te sturen.
9.6.7 Op inschrijvingen voor LinkedIn Local events is geen refund mogelijk, Opdrachtgever heeft geen recht op restitutie van het betaalde bedrag.
*Annulering één-op-één begeleiding op afspraak, zoals adviesgesprekken of individuele sessies.
9.7.1 In geval van een bestaande afspraak voor begeleidings- of adviesgesprekken of andere één op één begeleiding, heeft Opdrachtgever het recht tot uiterlijk 36 uur voor aanvang kosteloos een nieuwe afspraak te maken of te annuleren. Indien de afspraak binnen 36 uur voor aanvang wordt verplaatst of geannuleerd, is Opdrachtgever de gehele overeengekomen prijs voor de geannuleerde of verplaatste sessie verschuldigd.
*Annulering langlopende opdrachten
9.8.1 Indien de overeenkomst een langlopend traject van meerdere vooraf overgekomen sessies betreft, geldt voor wat betreft annulering door Opdrachtgever vóór aanvang van het traject de hiervoor in art. 9.6.4 en 9.6.5 opgenomen annuleringsregeling voor “Open Inschrijvingen”. Tussentijdse annulering is in beginsel niet mogelijk. De overeengekomen prijs blijft verschuldigd, tenzij er naar het oordeel van OpenEmbassy aanleiding is om anderszins over een te komen.
*Annulering online programma
9.9.1 Bij schriftelijke annulering van het online programma binnen 30 dagen na aanmelding krijgt Opdrachtgever de volledige investering retour. Bij annulering na 30 dagen na aanmelding is de Opdrachtgever de overeengekomen prijs verschuldigd.
Artikel 10 – Uitvoering van de opdracht
10.1 Indien door OpenEmbassy of door onze ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van Opdrachtgever of een door Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt Opdrachtgever kosteloos zorg voor de in redelijkheid gewenste faciliteiten. In dit kader door Opdrachtgever te maken kosten, intern en/of door inschakeling van derden, komen voor zijn rekening.
10.2 Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan OpenEmbassy aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan OpenEmbassy worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan OpenEmbassy zijn verstrekt, hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat Opdrachtgever de gegevens aan OpenEmbassy ter beschikking heeft gesteld. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat OpenEmbassy is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid en vrijwaring
11.1 OpenEmbassy is niet aansprakelijk voor enige vorm van directe of indirecte schade met betrekking tot de levering van haar Producten en Diensten.
11.2 Mocht OpenEmbassy toch aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen of zaken, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat onder de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van OpenEmbassy in dat geval wordt uitgekeerd, te verminderen met eventueel het toepasselijke eigen risico, naar inhoud van deze bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Indien de (beroepsaansprakelijkheids)verzekeraar in een voorkomend geval geen dekking biedt of niet tot uitkering overgaat is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tot maximaal het bedrag van de aanneemsom of het totaal gefactureerde bedrag dat met de uitvoering van de opdracht waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit is gemoeid.
11.3 Voorwaarde voor het eventueel ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Koper/ Deelnemer na de ontdekking of het hadden behoren te ontdekken van enige schade, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken, de schade schriftelijk aan OpenEmbassy meldt.
11.4 Iedere vordering tot schadevergoeding jegens OpenEmbassy vervalt één jaar nadat de overeenkomst is uitgevoerd, onverminderd de mogelijkheid van eerdere andere vervalgronden krachtens de wet.
11.5 Indien een goede uitvoering van de opdracht dit vereist, zal OpenEmbassy derden inschakelen. OpenEmbassy is niet aansprakelijk voor tekortkomingen of nalatigheid van deze derden, behoudens opzet of grove schuld van OpenEmbassy. Indien deze derden hun aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van een opdracht van OpenEmbassy willen beperken, gaat OpenEmbassy ervan uit en bevestigt zij zo nodig bij deze dat alle haar gegeven opdrachten van Koper/ Deelnemer de bevoegdheid inhouden om een dergelijke aansprakelijkheidsbeperking namens de Koper/ Deelnemer te aanvaarden.
Artikel 12 – Overmacht
12.1 OpenEmbassy is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan:
1. een tekortkoming van externe hosting providers en toeleveranciers van OpenEmbassy
2. onderbrekingen of storingen in de stroom- en/of telecommunicatievoorzieningen
3. belemmeringen als gevolg van de door Klant benutte hard- en software of de door deze gebruikte technische infrastructuur
4. werkstakingen
5. brand
6. ongeval of ziekte van personeel
7. Denial of Services (DoS) aanvallen
8. door OpenEmbassy onvoorziene problemen en elke andere omstandigheid die niet uitsluitend van de wil van OpenEmbassy afhankelijk is.
12.2 Wanneer de overmachtsituatie langer dan zestig (60) dagen heeft geduurd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst door schriftelijke ontbinding of ontbinding per e-mail te beëindigen zonder dat OpenEmbassy tot enige vergoeding van kosten of schade is gehouden.
12.3 Indien OpenEmbassy door beperkingen of belemmeringen of andere vormen van overmacht verhinderd is de overeenkomst na te komen, is zij gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. De Klant heeft in dat geval geen recht op vergoeding van schade, kosten of rente.
12.4 Voor zover OpenEmbassy ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is OpenEmbassy gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
12.5 In geval van overmacht zal OpenEmbassy zich naar redelijkheid inspannen om Opdrachtgever desgewenst te voorzien van een alternatieve oplossing.
Artikel 13 – Advisering en kennisdeling
13.1 Alle door OpenEmbassy gegeven adviezen, gedeelde kennis en door OpenEmbassy verstrekte mededelingen en opgaven over onder meer de eigenschappen van door OpenEmbassy te leveren diensten zijn geheel vrijblijvend en worden door OpenEmbassy verstrekt bij wijze van niet bindende informatie. OpenEmbassy verleent daarbij geen enkele garantie.
13.2 Voor enige directe of indirecte schade, in welke vorm en uit welke hoofde dan ook, voortvloeiende uit informatieverstrekking en/of advisering door OpenEmbassy, is OpenEmbassy niet aansprakelijk. Klant vrijwaart OpenEmbassy tegen alle aanspraken van derden, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van Klant.
13.3 Zonder toestemming van OpenEmbassy is het Klant verboden de door OpenEmbassy verschafte gebruikersnaam(en) en wachtwoord(en) aan derden over te dragen.
13.4 OpenEmbassy respecteert de privacy van de Klant. OpenEmbassy zal de persoonsgegevens van de Klant verwerken in overeenstemming met de geldende privacyregelgeving en met de Privacyverklaring die op de website van OpenEmbassy is in te zien. Klant stemt in met deze verwerking van zijn persoonsgegevens.
Artikel 14 – Intellectuele eigendomsrechten
14.1 OpenEmbassy heeft de intellectuele eigendomsrechten op de inhoud van het programma en events. Dat betekent dat je niet zomaar teksten of opdrachten kunt gebruiken in je eigen programma’s, blogs, artikelen, of op een andere manier (online) mag gebruiken of verspreiden. Alle intellectuele en industriële eigendomsrechten met betrekking tot de Website en andere diensten, en met betrekking tot alles wat OpenEmbassy ontwikkelt, vervaardigt of verstrekt, daaronder begrepen boeken, cursussen, kennis- en leerprogramma’s, teksten, ontwerpen, video’s en afbeeldingen, komen toe aan OpenEmbassy.
14.2 Het is de Klant niet toegestaan om enige aanduiding over merken, handelsnamen, auteursrechten of andere rechten van intellectuele of industriële eigendom te verwijderen of te wijzigen.
14.3 Het is de Klant niet toegestaan om de dienst of een gedeelte daarvan te kopiëren, te reproduceren of op andere wijze te verveelvoudigen, te vertalen, aan te passen, na te maken, te wijzigen of te reconstrueren. Het is opdrachtgever wel toegestaan deze stukken te vermenigvuldigen voor eigen gebruik voor zover de opdracht dat redelijkerwijs met zich meebrengt.
14.4 De Klant verkrijgt, voor zover noodzakelijk voor gebruikmaking van de Diensten, een niet-overdraagbaar en niet-exclusief gebruiksrecht met betrekking tot deze intellectuele eigendomsrechten.
14.5. Tenzij anders is overeengekomen, blijven auteursrechten alsmede alle overige rechten van intellectuele eigendom op deze stukken bij opdrachtnemer.
14.6. Opdrachtgever is gehouden de stukken op eerste verzoek aan de opdrachtnemer te retourneren op straffe van een boete van € 1.000,- per dag.
Artikel 15 Klachten
15.1 Als u een klacht heeft over onze Producten, Bijeenkomsten of Trainingen, dan kunt u dit doorgeven via info@openembassy.nl. Geeft u een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van uw klacht. U ontvangt zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken een reactie van ons. Meer informatie over de procedure voor het indienen en afhandelen van klachten leest u in ons klachtenreglement.
15.2 Klachten schorten de betalingsverplichting niet op.
Artikel 16 – Toepasselijk recht
16.1 Op deze Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Voor zover door nationale rechtsregels niet dwingend anders wordt voorgeschreven is de rechter te Amsterdam bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen welke voortvloeien uit of samenhangen met Overeenkomst tussen partijen.
16.3 Klant is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van OpenEmbassy aan een derde, waaronder mede entiteiten binnen het concern waar Klant onderdeel van is moet worden verstaan, over te dragen. OpenEmbassy is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan derden. OpenEmbassy verleent reeds nu voor alsdan zijn instemming met een dergelijke overdracht.
16.4 Indien een of meerdere bepalingen van deze Overeenkomst nietig of vernietigbaar zijn, laat zulks de geldigheid van de overige bepalingen onverlet. Partijen zullen in overleg treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.